آخرین اخبار
کد مطلب: 80235
ايران مي تواند موازنه خاورميانه را بر هم بزند
تاریخ انتشار : 1393/05/21 09:08:24
نمایش : 1531
در حالي که گروه سلفي داعش هيچ کمکي به حماس در جنگ غزه نکرد، ايران در کنار فلسطيني‌ها ايستاد و ثابت کرد مي‌تواند همزمان با موفقيت در چند جبهه بجنگد
به گزارش سلام لردگان، در حالي که گروه سلفي داعش هيچ کمکي به حماس در جنگ غزه نکرد، ايران در کنار فلسطيني‌ها ايستاد و ثابت کرد مي‌تواند همزمان با موفقيت در چند جبهه بجنگد.

وبسايت آمريکايي المانيتور با انتشار اين تحليل نوشت: قاسم سليماني فرمانده نيروي ويژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اخيرا فعاليت‌هاي شاخه نظامي حماس، گردان عزالدين قسام، تيپ شهداي الاقصي، گردان ناصر صلاح الدين، تيپ ابوعلي مصطفي، جهاد اسلامي و همه گروه‌هاي مقاومت را ستود.

تجليل آقاي سليماني از حماس قابل توجه است. سال ۱۳۹۱ که روابط حماس با سوريه به تيرگي انجاميد، روابط با ايران و حزب‌الله لبنان نيز به سردي گرائيد.


المانيتور افزود: ايران اذعان کرده که ابزاري در اختيار دارد که به واسطه آن مي‌تواند موازنه خاورميانه را- حتي در مناطقي که دولت‌هاي مخالف بر آن مسلط هستند - بر هم بزند. اوضاع غزه و سوريه نشان مي‌دهد که ايران توان جنگيدن در دو جبهه به طور همزمان را دارد.

المانيتور مي‌نويسد: تغيير سياست‌هاي منطقه‌اي ممکن است عواقبي براي اسرائيل دربر داشته باشد؛ تأثير مخرب پيوند دوباره حماس و حزب‌الله با ايران براي اسرائيل اين خواهد بود که تهران و دو متحدش به يکديگر نزديک شده و فرصتي براي تجديد پيمان با يکديگر پيدا کرده‌اند.

وبسايت آمريکايي درباره شجاعت رزمندگان مقاومت نوشت: زمندگان مسلح از داخل تونل‌ها يا بخش‌هايي از غزه ناگهان ظاهر مي‌شوند و نيروهاي دفاعي اسرائيل را با مين‌هاي مخفي يا موشک‌هاي ضدتانک و تونل‌هاي انفجاري به وحشت مي‌اندازند.

المانيتور تصريح کرد: گروه داعش در طول حملات ارتش اسرائيل به غزه، به حماس پيشنهاد کمک نکرد. البته انتظاري جز اين نمي‌رفت، چون داعشي‌ها سلفي هستند، و اولويت‌ آنها امروز مبارزه با دشمن اصلي - به زعم آنها شيعيان - است.

داعش شيعيان را «منافق»، «مرتد» و «دشمن نزديک» مي‌خواند. داعش در روزهاي اخير حتي پرچم فلسطيني‌ها را هم سوزاند، دنياي اسلامي بايد تحت لواي «خلافت اسلامي» يکپارچه باشد.

از سوي ديگر در سوريه، مردم حلب خود را براي آنچه که مي‌تواند جنگ آخر و سرنوشت‌ساز دولت با شورشيان باشد آماده مي‌کنند. کشته شدن يکي از رهبران شورشيان به نام شيخ نجار و سقوط مناطق استراتژيک شهر، راه را براي نيروهاي اسد باز کرده تا به سمت غرب پيشروي کنند؛ و حلب را که تقريبا دو سال در دست شورشيان بود، بازپس بگيرند. در صورتي که ارتش کنترل تپه‌هاي اطراف مناطقي را که اکنون به دست آورده کند، در دست بگيرد، تصرف مجدد اين مناطق براي شورشيان بسيار دشوار يا حتي محال خواهد بود.

انتهاي پيام/
مرجع : جام نيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس